Із 16 січня обслуговування — українською!
Відтепер неважливо де: у супермаркеті чи банку, на пошті чи АЗС, в аптеці чи бібліотеці, — вас обов'язково мають обслуговувати, а також надавати інформацію про товари та послуги українською.
І мова не лише про сферу торгівлі. Освітні послуги (зокрема гуртки і секції), медичне обслуговування, соціальні послуги теж повинні надаватися державною мовою.
Вас також можуть обслужити іншою мовою, але лише тоді, коли ви про це попросите, а надавач послуг буде не проти.
Я клієнт. Що мені робити, якщо мої права порушили?
Спробуйте спершу владнати ситуацію на місці:
- попросіть працівника обслуговувати вас державною мовою;
- зверніться до керівництва закладу;
- або подзвоніть на "гарячу лінію" установи.
Якщо ж надавач послуг вам відмовив або врешті не зміг забезпечити вас інформацією чи послугами державною мовою, ви можете подати скаргу до Уповноваженого із захисту державної мови:
- на поштову адресу 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12;
- на електронну скриньку skarha@mova-ombudsman.gov.ua;
- або заповнити форму.
Я надавач послуг, але не встиг підготуватися. Що я маю зробити, щоб не порушувати права громадян?
- Передусім подбати, щоб усі працівники спілкувалися з клієнтами державною, якщо їх не просили спілкуватися іншою.
- Перевірити, щоб інтернет-магазин, інтернет-каталог, а також інформація на цінниках, в інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, квитках, меню тощо були оформлені українською мовою. Таку інформацію за потреби можна дублювати іншими мовами.
Чому саме зараз?
Сам закон про почав діяти ще 2019-го, але для зручності підприємців українська мова обслуговування стала обов'язковою лише 16 січня цього року. Повний текст закону тут.
Поважайте одне одного і пам'ятайте: мова об'єднує